Handelsbetingelser

Når du handler på Gindeberg.dk gælder de nedenstående handels- og leveringsbetingelser. Betingelserne er gældende ved salg af varer fra Gindeberg.dk til kunder, såfremt der er tale om handel med forbrugere over 18 år eller samtykke fra forældre eller værge, hvis køber er under nævnte aldersgrænse.  

Landsdækkende bytteservice:

Gindeberg Guld Sølv Ure er medlem af Danske Guldsmede og Urmageres (DGU) landsdækkende bytteservice. Med DGU’s landsdækkende bytteservice, kan du bytte dit køb fra Gindeberg Guld Sølv Ure i mere end 300 guldsmedebutikker i hele landet. Du kan bytte til en anden vare indenfor 30 dage fra den dato som står på byttemærket. Er din vare købt i vores webshop kan den selvfølgelig også byttes i vores fysiske butik, Gindeberg Guld Sølv Ure, Søndergade 49, 8700 Horsens eller i en hvilken som helst anden butik, som er med i Danske Guldsmede og Urmageres landsdækkende bytteservice. Find den nærmeste butik, der er er med i den landsdækkende bytteservice Find butik | Guldsmed.dk

Bestilling & betaling:

Når du bestiller en vare på vores webshop vil du først få en ordrebekræftelse – dette er en bekræftelse på at vi har modtaget din ordre.

Når vi har færdigbehandlet din ordre og den er klar til at blive afsendt vil du modtage en mail med at din ordre er gennemført.

OBS: Hvis ikke du har modtaget en mail ved køb på vores webshop: TJEK DIN SPAM MAIL – TJEK OM DU HAR SKREVET DEN RIGTIGE MAIL ADRESSE

På webshoppen tages der forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer, korrekturfejl samt force majeure. Vi forbeholder os desuden retten til at annullere en bestilling.

Alle priser på www.gindeberg.dk er inkl. moms

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: Mobilepay,  Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, American Express, JCB og Diners Club. Dine kortoplysninger bliver ved bestilling i vores webshop sendt direkte til Nets i krypteret form via en sikker SSL-forbindelse. Det er således kun dig og Nets, der kan aflæse denne information. Dine kortoplysninger bliver ikke set eller gemt på webshoppen. Pengene for købet bliver først trukket på afsendelsesdagen.

Gratis indpakning:

Skriv i kommentarfeltet at du ønsker varen pakket ind til gave

Alle smykker, ure og accessories som er købt på webshoppen bliver pakket flot ind, uden at du skal betale ekstra.

Fragt & Levering:

Vi bestræber os på at ekspedere din ordre indenfor 1-4 hverdage. Dog med undtagelse af varer der skal hentes hjem fra en leverandør. Skulle det ske, at den bestilte vare ikke er på lager, så kontakter vi dig med forventet leverings dato.

OBS: Der kan være en forlænget leveringstid i forbindelse med Black Friday, jul mv.

Alle vores forsendelser sker med GLS til dit nærmeste afhentningssted, eller du kan vælge at afhente din købte vare i vores fysiske butik

Gindeberg Guld Sølv Ure, Søndergade 49, 8700 Horsens.

Alle køb over 499.- leveres fragtfrit i Danmark. Ved køb under 500.- pålægges ordren fragt på 40,-

Har du valgt afhent ordre i vores fysiske butik i Horsens, så er det jo selvfølgelig gratis.

Vi leverer kun til adresser i Danmark.

Levering af varer fra Gindeberg Guld Sølv Ure anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos Gindeberg Guld Sølv Ure overgår derfor til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

OMBYTNING AF VARE:

Ønsker du at bytte en vare til feks en anden str ring gøres dette ved at du sender din købte vare retur til os, vi tilbagebetaler beløbet for den første vare og så kan du foretage en ny ordre på vores webshop. Så snart vi modtager din returvare bliver beløbet for den første vare, overført til din konto. Det kan tage op til 4-5 hverdage før pengene kan ses på købers konto. 

Fortrydelsesret

Som kunde på vores webshop Gindeberg.dk har du 14 dages fuld fortrydelsesret ( pengene retur), gældende fra den dag du modtager dine varer. Du skal returnere varen i samme stand, som den er modtaget samt i original emballage. Varer som er brugt tages selvfølgelig ikke retur og/eller hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Hvis en urkasse har været åbnet eller lænken har været tilpasset, tages det ikke retur. Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres. Du kan prøve varen af på samme vis, som hvis du stod i vores fysiske butik. Du kan altså afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Ifølge en ny forbrugeraftalelov vedtaget i juni 2014, fastsætter vi værdiforringelsen af den returnerede vare hvis vi kan se at varen har været i brug. Da Gindeberg Guld Sølv Ure ikke sælger brugte varer, vil værdien for os være 0 kr. og du vil derfor ikke kunne få den fulde købesum retur.

Hvordan returnerer jeg mit køb?

– Du skal inden 14 dage efter du har modtaget din vare give os besked på mail at du ønsker at fortryde dit køb på: info@gindeberg.dk

– Du skal selv betale for omkostningerne, der er forbundet med at returnere varen. Det er desuden dig, som bærer risikoen, når du sender en vare retur til os. Husk derfor at få en kvittering for din pakke.

– Du skal returnere varen i den originale æske og pakke den forsvarligt ind

– Du skal vedlægge følgende oplysninger – navn, ordrenummer og selvfølgelig skrive at du ønsker pengene retur. Da vi ikke sender fysik faktura eller ordrebekræftelse med i vores leveringer pga papirspild, er det helt ok at du bare vedlægger en seddel med oplysningerne.

– Den skal sendes til vores butik på nedenstående adresse

Gindeberg GSU

Søndergade 49

8700 Horsens

OBS: Vi modtager ikke pakker eller breve sendt til en pakkeshop, pr. efterkrav eller posthuse.  DEN SKAL  sendes til ovenstående adresse.

Du kan også returnere din købte vare i vores fysiske butik. Hvis du vælger at returnere i vores fysiske butik vil udbetalingen foregå via vores webshop.

OBS: Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Hvis det er tilfældet at du har glemt at afhente din pakke i en pakkeshop og ønsker at få den gensendt: Når vi har modtaget din ikke afhentet pakke kan vi blive nødt til at annullere din ordre uden at du vil få penge tilbage for fragt, og så skal du oprette en ny ordre.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse/retur

Når vi har modtaget retur varen fra købet via vores webshop, så tilbagebetales beløbet på det kort, der er blevet brugt til at købe varen med. Det kan tage op til 5 hverdage før pengene kan ses på købers konto. Har du betalt fragt ved købet så får du selvfølgelig også dem retur

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Har du yderligere spørgsmål ang. returnering, er du velkommen til at ringe på tlf.: 75624648.

Reklamation:

I henhold til købeloven har du 2 års reklamationssret. Du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, dette er afhængig af den konkrete situation – medmindre fejlen skyldes misligeholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Gindeberg Guld Sølv Ure, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen er. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Gindeberg Guld Sølv Ure.
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig indenfor to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, blandt andet batterier, læder remme, overflader samt forgyldninger er er din klagemulighed afgrænset af hvad der kan forventes at være normal holdbarhed. Oxidering af smykker er ikke en reklamation, men derimod blot almindelig vedligeholdelse.
Du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen forsvarlig ind og gemme kvitteringen for afsendelsen til evt. fremtidig reference.

Klageadgang:

Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os på telefon 75624648 eller på mail info@gindeberg.dk

Kan vi ikke nå til enighed, så har du mulighed for at klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager- Læs nedenstående:

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Vi håber selvfølgelig at du som kunde hos Gindeberg Guld Sølv Ure vil tage dialogen med os først, idet der altid er en løsning på tingene.

Kundeservice:

Vi kan kontaktes på  tlf. 75 62 46 48 i butikkens åbningstider  eller på e-mail info@gindeberg.dk

Værd at vide om smykker:

Inden du tager dit nye smykke i brug bør du læse denne produktinformation

Alle smykker og ure vil ved almindeligt brug vise tegn på slitage. Der findes mange overflader som f.eks blanke, hamret, matte og disse overflader vil ændre udseende med tiden. Hvor lang tid der går afhænger helt af hvordan du bruger dine smykker og ure.  Alle overflader vil blive ridset, og især på de blanke overflader vil man kunne se ridserne lidt hurtigere, men det afhænger helt af hvordan og meget du bruger dine smykker, og hvordan du opbevarer dine smykker. Ved andre overflader som hamret, matte osv vil de med tiden forsvinde idet man slider det af. Har dit smykke eller ur en belægning som f.eks forgyldning, oxidering, rhodinering vil det også gradvist forsvinde. Hvornår det forsvinder er helt sikkert bestemt af hvordan og hvor meget man bruger smykkerne. Blanke smykker kan på vores værksted blive poleret op igen og andre overflader kan blive genskabt.

Slitage er ikke en reklamationsberettiget fejl eller mangel ved produktet.

For at få den længst mulige glæde af dit smykke eller ur anbefaler vi hos Gindeberg:

• at du ikke udsætter dit smykke/ur for parfume, hårlak, bodylotion, solcreme, madprodukter som f.eks citron, æg (der er svovl i æg) og lignende produkter med kemisk indhold, da de kan påvirke smykkets/urets materialer.

• at du ikke bærer dit smykke/ur, når du sover, laver mad, bader, dyrker sport, er ved stranden, ved havearbejde og lignende aktiviteter.

  • At du opbevarer dine smykker ordentligt. Her kan det anbefales at du især ved sølv og forgyldte smykker opbevarer dem i en lufttæt pose, således at de ikke oxiderer for hurtigt. Ligeledes kan det også anbefales ved guldsmykker idet de også kan oxidere. Læg ikke dine smykker og ure på badeværelset når du bruger parfumer og hårlak idet partiklerne ved brug af disse spredes rundt i badeværelset og sætter sig i smykkerne

Skader opstået ved hændeligt uheld (tab, stød, slag, hængt i og lignende) er ikke reklamationsberettiget. Feks ved halskæder hvor man kan komme til at rykke i kæden, kan øsknet ( den runde ring ved låsen) gå op eller blive deform. Ligeledes ved f.eks øreringe kan man komme til at bøje eller knække stangen/pinden/bøjlen  når man tager dem på. Farveændringer på og afsmitning fra metaller, læder og lignende grundet påvirkning af den individuelle kemiske sammensætning i parfume, creme, sved osv. er helt naturlig og ufarligt. Dette er ikke en reklamationsberettiget fejl eller mangel ved produktet. Vær opmærksom på hvis du tager medicin, da nogle medikamenter kan ændre din krops PH værdi, og ligeledes ved svovl holdige cremer m.m og de kan ødelægge smykkerne og urens materialer.

Ændring i overflade, farve og form

Smykker/ure kan ved brug ændre karakter i overflade, farve og form. En forgyldning/rhodinering er en overfladebelægning,  der med tiden vil slides og ændre udseende. En forgyldning eller rhodinering, der er slidt af ved brug betragtes som slitage og er ikke omfattet af produktgarantien.

Eksempler på slitage

Slitage betyder, at produktet har været brugt over længere tid og bærer præg heraf eller at produktet har været udsat for overlast eller uhensigtsmæssigt brug. Slitage, overlast eller uhensigtsmæssigt brug er ikke omfattet af produktgarantien.

Således dækker reklamationsretten ikke:

  • Overflader, der er blevet ridsede.
  • Belægning, der har ændret karakter eller er slidt af.
  • Hvis smykket er gået ud af facon, eller skader som er opstået som følge af dette.

Reklamationsretten omfatter heller ikke smykker/ure, der er gået i stykker, som følge af skader, tab eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

Vedligeholdelse og pleje

Man skal udvise forsigtighed ved rengøring af overfladebehandlede smykker/ure for at beskytte belægningen fra at blive slidt hurtigere end nødvendigt.

– For at forlænge levetiden på din belægning mest muligt, skal du altid fjerne ringe, armbånd osv., når du vasker hænder eller plejer hænderne på anden måde.

– Undgå at dine smykker/ure kommer i kontakt med parfume eller parfumerede cremer. Parfumer skaber kemiske reaktioner, der vil få belægningen til at reagere og få den til at fortage sig hurtigere.

– Undgå altid direkte kontakt med vand (salt eller fersk), overdreven sved og kemikalier som klor, svovl, vaskemiddel og lotion.

– Vedvarende konstant overdreven lys, varme eller fugt vil ligeledes forringe kvaliteten af metallets belægning.

– Udsætter man overfladebehandlede smykker for vand vil det forårsage, at belægningen slides unødigt.

– Undgå derfor at gå i bad med dine smykker/ure

– For at rengøre forgyldte smykker for overfladesnavs eller støv er det bedste middel en fugtig bomuldsklud. Tør let henover smykkerne, og vær sikker på, at smykkerne er helt tørre, inden de bliver lagt til opbevaring.

– Brug IKKE en sølvklud eller slibemidler som eksempelvis bagepulver til at rengøre overfladebehandlede smykker.

Oxydering

Oxydering er en naturlig sølv-reaktion, som kan forårsage sorte pletter eller rustlignende misfarvninger på smykker, og sker ved at smykket reagerer på oxygen/ilt i luft en. Oxydering er ikke en reklamation, men derimod blot almindelig vedligeholdelse. Misfarvningerne kan fjernes ved at vaske smykket i lunkent vand med en blød tandbørste og lidt opvaskemiddel uden parfume. Er smykket stadig misfarvet, kan man dyppe det i flydende sølvrens i 5 sek., hvor efter smykket skylles i vand og tørres/pudses med en blød klud. Efterlad aldrig dit smykke i rensevæsken længere end foreskrevet, da sølvsmykker kan blive helt matte og hvidlige i overfladen af det.

Guld kan også oxydere

Da guld er et grundstof kan det i sig selv ikke påvirkes eller ændre farve, men det kan de metaller, der er blandet i guldet for at opnå den ønskede legering. Når du oplever at dine smykker/ure bliver mørke, er det sølvet i legeringen, der anløber/oxyderer. Dette skyldes altid udefrakommende påvirkninger så som sved, svovl eller klorholdige omgivelser, men også ilten vi indånder indeholder stoffer, der får sølv til at anløbe/oxydere. Dette forekommer som hovedregel  kun med 8kt guld. Almindeligt guld er legeret af 3 metaller guld, sølv og kobber, i 8kt er 333‰ guld, de resterende 625‰ er henholdsvis sølv og kobber, i 14kt er 585‰ guld og 18kt er det 750‰, og det er blandingsforholdet af sølv og kobber der giver legeringen/guldet farve. I hvidguld tilføres palladium og rhodium for at gøre farven hvid. Sved transporterer giftstoffer i kroppen såsom svovl fra for eksempel æg og løg, men vi oplever også, at kunder, der indtager visse former for medicin, har problemer med smykker, der anløber/oxyderer. Problemet er normalt størst med 8kt guld, men vi oplever også nogle gange problemet med 14kt guld. Normalt er problemet enkelt at løse. Brug flydende sølvrens i 5 sek og bagefter skyller man smykket i vand, og tørrer det med en blød klud. Hos alle guldsmedebutikker kan man købe rens der er beregnet til rens af smykker. I nogle tilfælde har smykket fået lov til at oxidere i for lang tid uden at man har gjort noget ved det, og derfor kan oxideringen være svær at komme af med i almindelig sølvrens eller med en blød pudseklud. Det kan vores guldsmed hjælpe med på værkstedet.

Hvordan undgår du bedst at dine smykker anløber/oxyderer?

Det bedste råd vi kan give for at undgå anløbning/oxydering er som følgende:

  • Undgå at sove med smykker og ure på. Om natten sveder kroppen meget og sveden kan ikke fordampe under smykket eller uret, derfor kan man også ofte opleve at man er helt sort under uret/smykket hvis man har svedt meget.
  • Tag altid dine smykker/ure af når du vasker hænder eller går i bad, derved undgår du at sæbe og parfume rester sætter sig i smykket.
  • Tag altid dine ringe af når du laver mad, og især ved tilberedning af æg, alle former for løg idet de indeholder store mængder af svovl. Men generelt er det bare en god ide ikke at tilberede mad med fingerringe og armbånd.
  • Det er en god ide at tage dine smykker og ure på som noget af det sidste, da du derved udgår at der kommer parfumer, hårlak, cremer osv på dine smykker. I cremer, parfumer osv findes der kemikalier som smykkerne eventuelt ikke kan tåle – så er man på den sikre side.
  • Opbevar dine smykker og ure i lufttætte poser så de ikke kan blive påvirket af noget.
  • hold dine perlesmykker væk fra opvaskemiddel og parfume, da kemikalier gør at perler mister deres glans.

Hold dine smykker og ure rene, således at der ikke dannes bakterier i rester af mad, cremer m.m som kan sidde i smykket eller i uret. Der kan opstå allergiske reaktioner på huden hvis bakterierne ikke fjernes fra smykket eller uret.

Handelsbetingelser er senest opdateret d. 7 nov 2022

 

 

 

Luk ✕

Kategori

Materiale

Sten

Farve

Størrelse

Brand